کد خبر: ۲۳۵۴۴
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

سرطان در چنگال هوش مصنوعی| کاهش هزینه‌ها با استفاده از این فناوری

فناوری هوش مصنوعی توانایی شناسایی دقیق سرطان و طبقه بندی انواع سرطان را دارد به طوری که این فناوری باعث پیشرفت چشمگیر در تشخیص سرطان برای پزشکان و بیماران می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» استفاده از فناوری هوش مصنوعی در اکثر کشور‌های کاربردی شده تا جاییکه برخی از کارشناسان از آن به عنوان حیات توسعه اقتصاد وایجاد اشتغالزایی برای جوانان یاد می‌کنند. در همین راستا رهبر انقلاب در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه شرکت‌های فعال در عرصه علم داده، هوش مصنوعی و مدیریت داده، توجه تمامی فعالان این حوزه را به‌عنوان یکی از کنشگران و بازیگران اصلی حوزه هوش مصنوعی در کشور قلمداد کرده است.

نکته جالب توجه و هوشمندانه‌ای که رهبر فرزانه بیان کردند، موضوع توجه دادن به علم هوش مصنوعی و لزوم پیشرفت کشور در آن بود. تعبیر حکیمانه ایشان از اهمیت هوش مصنوعی اینطور بود که این فناوری تازه در اداره آینده دنیا نقش اساسی دارد و خواستند که جایگاه ایران اسلامی در آینده نزدیک، حداقل در بین ده کشور نخست این فناوری باشد.

برخی از صاحبنظران با اشاره به تمرکز رهبری بر روی عقب ماندگی استفاده و کاربردی کردن این دانش در کشور معتقدند که باید به فناوری هوش مصنوعی در کشور بهای بیشتر داده شود و همانند سایر کشور‌ها مورد توجه قرار داد.

تاکید دائمی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشست‌های مختلف با جامعه علمی کشور و حمایت‌های مستمر ایشان با تلاش جهادی نخبگان جوان، رشد و پیشرفت بین المللی ایران در این بخش‌ها را میسر کرد. حتی رهبری اذعان کرده بود توسعه هوش مصنوعی باید در راستای افزایش توانایی‌های انسان و همچنین بهره برداری مفید او از دنیای پیرامون تعریف شود. بر اساس دیدگاه اسلامی، ممکن نیست که بگوییم با توسعه هوش مصنوعی باید به فکر عبور از دوران انسان باشیم. این سخن مربوط به کسانی است که انسان و جهان آفرینش را به خوبی نشناخته اند.

باید به این نکته کلیدی توجه کرد و گفت که تشخیص دیرهنگام بیماری‌های قابل درمان دیگر، یکی از بزرگترین علل مرگ و میر ناشی از آن است و توسعه فناوری‌های هوشمند به منظور تجزیه و تحلیل سریع داده‌های بزرگی از اطلاعات و با درجه بالاتری از دقت است که توسط انسان امکان‌پذیر نیست. این کار، زمینه جدیدی از تحقیقات پزشکی را به روی ما می‌گشاید.

فناوری هوش مصنوعی توانایی شناسایی دقیق سرطان و طبقه بندی انواع سرطان را دارد به طوری که این فناوری باعث پیشرفت چشمگیر در تشخیص سرطان برای پزشکان و بیماران می‌شود. اما این تنها یکی از نقش‌های بسیاری است که هوش مصنوعی می‌تواند در سرطان بازی کند.

به اعتقاد متخصصان، هوش مصنوعی علاوه بر کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت به انجام آزمایش‌های بالینی کمک می‌کند؛ بنابراین با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در پزشکی، تشخیص سرطان بدون حضور پاتولوژیست ممکن شده است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی